Siliyorum ama nereye gidiyor?

Yazar: King_Wolf Security Pages 4 yorum 7 Kasım 2009 Cumartesi


Hepiniz bunu düşünmüşsünüzdür mutlaka :) Telefonda resim yüklüyorsunuz müzik yüklüyorsunuz daha sonra hafızanız dolunca bazılarını siliyorsunuz peki bu nereye gidiyor telefon ya da bilgisayar siharbızcılık mı oynuyor yanı o dosyayı yok mu ediyor :D düşün düşün kafayı yiyen kişilerdenim kafama takılan birşeyin cevabını bulamadıktan sonra rahat etmem bu yuzden merak ettım araştırdım tubitakta buldugum veriyi vereyim size :

Bilgisayarınızın hard-diski üzerinde kullandığınız işletim sitemine göre bir dosya sistemi vardır. Silme işlemleri de bu dosya sistemine göre değişir. Ancak yaygın kullanılan dosya sistemlerinin Çoğu bilgisayardaki her dosyayı, dosya yapılandırma tablolarında tutarlar. Bir dosyanın disk üzerinde hangi alandan başladığı ve hangi alanda bittiği bu tablolar içerisinde yer alır. Siz bir dosyayı silerken bu tablolardan silmek istediğiniz dosya ile ilgili olan kayıtlar silinir ve disk üzerinde sanki dosya yokmuş gibi gösterilir. Böylece başka bir dosya o alana yazılabilir durumdadır. Genellikle o alana başka bir dosya yazılmamışsa, sildiğiniz dosyayı kurtarma şansınız da olur.
Yazıyı paylaş:  
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Yahoo TechnoratiReddit Google Twitter Friend Feed Facebook

Etiketler:
Bu yazıda 4 yorum var. Yorum yapmak istiyorsanız tıklayın!
DarK_SovaLy3 dedi ki...
7 Kasım 2009 11:39

Ben Yine İstediğim arzuladığım cevabı alamadım dayı :D

Adsız dedi ki...
7 Kasım 2009 18:26

ya tablolara kayıt edıyor yanı dosyanın elementlerını siliyor kalıbını kaydedıyor uzerıne dosya eklenmediyse o dosya kurtarılabiliyor tekrar :)

Adsız dedi ki...
8 Kasım 2009 06:37

valahamıyaw?

Adsız dedi ki...
8 Kasım 2009 15:38

Kalıcı bir çekilde silmek istersen ne olucak :)
HDD vs çöpe :)

Araştırma Ruhudiye buna derim işte

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Yorum Gönder

Yorumlarınızı esirgemeyiniz, sizin de bu yazı hakkındaki düşüncelerinizi belirtme hakkınız var.
Lütfen yorumlarken, kişi ve kurum haklarını zedeleyici kelimeler kullanmayınız!

: ) -> :) , : D -> :D , : P -> :P ,
: ( -> :( , ; ) -> ;)

Hakkımda

Fotoğrafım
6 yıldır hack ve security alanında yoğunlaştım.Bir çok şey gördüm geçirdim son günlerime yakında sizleri bilgilendirmek amacıyla açtım bunu
iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması | iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması | iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması | iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması