Linux Genel Anlatım

Yazar: King_Wolf Security Pages 2 yorum 17 Temmuz 2009 Cuma



Linux, 1991 yılında Finlandiyalı bir üniversite öğrencisi tarafından geliştirilmeye başlanmış.Projesine başlamadan önce kendi fikri olan en hızlı yayılma seçeneğini internet üzerinden değerlendirmiştir.Linus Torvalds master projesi için bir işletim sistemi yazmak için ilk adımı atan öğrenci ilgi gören mesajları internette tutulduğunu görünce bunun gerekliliğini anladı ve geliştirmeye başladı proje 9 yıllıktı ve devamlı proje üzerine yoğunlaştı günler boyu gelen mailler doğrultusunda devam etti ve proje tüm dünyaya hızlıca yayıldı.Dünyada 20 - 30 milyon kişinin kullandığı işletim sistemini Türkiyede tahminen 75 bin kişi kullanmaktadır.Linux Intel, AMD, Cyrix gibi işlemcilerle birlikte windows'dan daha yüksek performans gösterebilen Alpha, Sparc gibi 20-25'e yakın platformda da çalışabiliyor.Linux'un farklı bir özelliğide calışma ortamı sağlıyor size örneğin programlamacıysanız kaynak kodlarını açmada gerekli toolslar mevcut ve rahat kullanım sağlanmıştır.İstediğinize bağlı olarak exeleri calışma engelı(blog) koyup antivirüs ihtiyacınızı karşılıyor.

Linux'a başlıyorum...

İlk yapmamız gereken linux işletim sistemi cdsinden sistemimize kurulum sağlamaktır.Linuxla birlikte windows işletim sisteminizi calıştırabilirsiniz sadece hddnizi bölmeniz yeterlidir.Açılışta iki bölümden herhangi birini seçebilir yahut ikisini birlikte kullanabilirsiniz bir bilgisayarda iki işletim sistemi gerçekten zevkli olucaktır :) bu işlemler toplam yarım saatinizi alıcaktır tahmini süre budur.

Yüz yılın en iyisi...

Linux gün geçtikce büyüyor ve her güncellemesinde çığır açıyor kendisine...Mükemmel ağ uzantısı dosya şekil ve ekran görüntüleri calışma ortamları grafik vb... ilerleyişi durmuyor.Sadece akademik yada bireysel olarakta kullanılmıyor ilerleyişine ticari boyutta kazandırdı.Veri tabanı olarakda olanak sağladığı veri tabanlarınında ( Sybase , Oracle ,Informix)
etkin calışıp ticari olarak ucuzlaşıyor.

Linux'un diğer kullanım alanları

Linux, aşağıdaki özellikleri sayesinde, mevcut ağ yapınızı bozmadan diğer işletim sistemlerinin yerine geçebilir.


  • SMB file server: Windows NT yerine kullanılacak bir Linux sistemi ile SMB dosya ve yazıcı paylaşımı (istatistiklerle de kanıtlandığı üzere) çok daha hızlı ve performanslı yapılır.

  • SQL sunucu: Linux ile hazır gelen açık kaynak kodlu MySQL ve PostgreSQL veritabanlarından birisi ile veritabanı ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

  • Yedekleme ünitesi: Tüm sisteminizin yedeklenmesi gerektiğinde Linux ciddi bir alternatiftir.

  • Web sunucu: Linux'un da altında çalışan Apache web sunucu, dünyadaki tüm sunucuların %60'ını kapsar. Tüm dünyadaki web sunucularının %30'u ise Linux'tur.

  • King_Wolf
    Yazıyı paylaş:  
    StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Yahoo TechnoratiReddit Google Twitter Friend Feed Facebook

    Etiketler:
    Bu yazıda 2 yorum var. Yorum yapmak istiyorsanız tıklayın!
    Sinan dedi ki...
    17 Temmuz 2009 04:27

    Eline Sağlık Knk Güzel Yararlı Bi Döküman Olmuş...

    King_Wolf dedi ki...
    18 Temmuz 2009 14:50

    tabiki kanka güzel olucak :D

    :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

    Yorum Gönder

    Yorumlarınızı esirgemeyiniz, sizin de bu yazı hakkındaki düşüncelerinizi belirtme hakkınız var.
    Lütfen yorumlarken, kişi ve kurum haklarını zedeleyici kelimeler kullanmayınız!

    : ) -> :) , : D -> :D , : P -> :P ,
    : ( -> :( , ; ) -> ;)

    Hakkımda

    Fotoğrafım
    6 yıldır hack ve security alanında yoğunlaştım.Bir çok şey gördüm geçirdim son günlerime yakında sizleri bilgilendirmek amacıyla açtım bunu
    iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması | iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması | iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması | iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması