100 yıllık matematik sorusunu çözdü

Yazar: King_Wolf Security Pages 7 yorum 29 Temmuz 2010 Perşembe
Çözen resimdeki adam Dr. Grigory Perelman
haber:
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetay&Date=&ArticleID=987298&CategoryID=81

Suskun abinin profil resminde gördüm sordum bu adam özkan abi mi diye  gırgır yapmak amaçlı onunda saçları uzun olduğu için oda mevzuatı biraz açtı.100 yıllık matematik sorusunu çözen adammış meğerse...
Konu hakkında aslında ilk bakışta sorunun süresine şaşırıyorsun sonra çözen adama şaşırıyorsun sonra soruyu soran kişiye şaşıyorsun...
Benim makalemi yazma amacım tamamen farklı bir noktaya değinmektir.Şimdi asıl mevzuya gireyim.Fizikte bir sorunun cevabı biLinmez ama bulununcaya kadar araştırırsın.Çünkü konu hakkında matematiksel bilgiye sahip olman öyle çok şartta değildir.Coğrafya,tarih vesaire...
Matematik bambaşkadır içlerinde matematikte cevabı bilinmeyen soru sorulmaz ilk sayının çıkışınıda koyun-çoban ilişkisine tutuştururlar bu tabi ne kadar doğrudur bilmem ama ilk soru şudur eğer doğruysa burada kaç tane koyun vardır? Cevabı göz önünde olandır aslında bilinmiyor ama bilinendir.2+2 bir teorem değildir ama 2x2 bir teoremdir.2/2'de öyledir.Hepsi teoremdir.Teoremler sürekliliğini daim tutacağı anlamına gelmez örneğin tabanları işlediğinizde lisede 5 in onluk tabanda değeri 5 tir 5 lik tabanda başka bir değere sahiptir.Aslında 2x2 tabanına göre değişir.Bu teorinin genişletilmiş ama doğrululuğunun her halükarda tuttugunun kanıtıdır.Buradan nasıl bağlayacak bunu diyeceksiniz elbet ama biraz düşündüğümüz zaman aslında matematikte cevabı görünen bazılarının bildiği bazılarının bilmediği sorulardan oluşan bir bilim dalı değilmidir?
Bu soruyu 100 yıl önce soran kişi sizce bu sorunun cevabını biliyor ama söylemiyor muydu? Yoksa sadece gidiş yolunu bulup sonuç çıkıp çıkmayacağı hakkında fikri yokken mi sormuştu? Peki sonucu hakkında bir fikri yoksa neden bu soru 100 yıldır çözülme ihtiyacı duyulan bir soruydu ? Ben açıkcası matematikte bu tarz soruların soran kişilerin cevabını bildiğini düşünerek sordugunu hissediyorum sizde benim penceremden bakarsanız eğer benim anlatmak istediğim konuyu anlayacaksınızdır..

12 bilardo topundan biri ağırlık bakımından diğerlerinden farklıdır. bir tartı yardımıyla 3 tartı işlemi ile farklı olan topu bulabilir misiniz?
 Bu soruyuda soralım üstüne cevaplarınızı bekliyorum 3 gün uğraştım ilk gün uğraştıgımda sabaha kadar ter döküp gidiş yolunu zar zor buldum =) 4 tartıda buluyorum cevabı ama bir türlü 3 tartıda bulamadım =) sonra çözmekten vazgeçtim.İşin özü internetten araştırıp yapmak değil kendinizin yapabilmesi çünkü sizin zeki olmanız beni ilgilendirmez :)
Yazıyı paylaş:  
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Yahoo TechnoratiReddit Google Twitter Friend Feed Facebook

Etiketler:
Bu yazıda 7 yorum var. Yorum yapmak istiyorsanız tıklayın!
eSKiSiBeN dedi ki...
29 Temmuz 2010 16:09

Bende gazetede okumuştum. Adam çözdükten belirli süre sonra sağlamasını yapmışlar. Adamda kafa varda işte. Napsın gariban akıl paradan üstündür demiş.

Adsız dedi ki...
29 Temmuz 2010 16:12

Reklam kokan hareketler mıke=)) kanka bende cozmedım ne yalan soylıyım yoksa bız gerızekalımıyız la:-o

King_Wolf Security Pages dedi ki...
29 Temmuz 2010 16:15

@eSKiSiBeN
Neden böyle oLur zeki ama geri zekalı gibi davranırlar?
@Streetc0d3r
normal karşılıyorum çarpım tablosunu geçen gün öğrendin daha :D

Adsız dedi ki...
29 Temmuz 2010 16:16

kanka yok hala yanlıslıklar yapıyorum =)) qqweqeqweqweeq

King_Wolf Security Pages dedi ki...
29 Temmuz 2010 16:19

=))

Yaser dedi ki...
3 Ağustos 2010 14:53

(1)6 topu bir kefeye diğer 6 topu bir kefeye koyarım. Ağır basan taraftaki topları alırım.
(2)3 topu bir kefeye diğer 3 topu bir kefeye koyarım. Ağır basan kefedeki topları alırım.
(3)Elimdeki 3 toptan herhangi birini bir kefeye diğerini diğer kefeye koyarım. Ağır basan top zaten en ağır toptur. Eğer toplar dengede kalırsa dışardaki üçüncü top en ağırdır.

King_Wolf Security Pages dedi ki...
3 Ağustos 2010 14:56

Yanlış cevap çünkü ağır ya da hafif olduğunu sormuyor farklı olanı soruyor :))

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Yorum Gönder

Yorumlarınızı esirgemeyiniz, sizin de bu yazı hakkındaki düşüncelerinizi belirtme hakkınız var.
Lütfen yorumlarken, kişi ve kurum haklarını zedeleyici kelimeler kullanmayınız!

: ) -> :) , : D -> :D , : P -> :P ,
: ( -> :( , ; ) -> ;)

Hakkımda

Fotoğrafım
6 yıldır hack ve security alanında yoğunlaştım.Bir çok şey gördüm geçirdim son günlerime yakında sizleri bilgilendirmek amacıyla açtım bunu
iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması | iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması | iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması | iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması